Pasen 2021 - Ontmoeting van hoop Pasen 2021 - Ontmoeting van hoop
De kerk als geloofsgemeenschap kan een plek zijn om op verhaal te komen. Ontmoetingsruimte van God en mensen. Daar kom je het opgesloten zijn in jezelf te boven. Een ruimte waar we stil worden, bidden en zingen, Bijbelwoorden horen en verhalen delen. De kerk is een ruimte waar God ons in ons diepste wezen wil ontmoeten. In de mens Jezus ontmoeten we God. Mens die andere mensen wil ontmoeten, hen ruimte geeft om op verhaal te komen.
Het verhaal van Pasen wil ons opbeuren. We zien hoe het leven van Jezus eindigt met de dood aan het kruis. Verraden en verlaten door mensen. Je wordt er somber van. Maar de dood heeft niet het laatste woord. Jezus staat op uit de dood. Dat mag ons opbeuren. Mensen mogen dan afrekenen met de zoon van God, maar God rekent niet af met de mensen.
Pasen is het feest van een nieuw begin, er is vergeving en genade. God blijft in u, jou en mij geloven. Als gelovigen mogen we leven uit die hoop. God beurt ons op met de hoop op een nieuw begin. Zoals dat opgewekte ‘Goedemiddag!’ van de kassière. Het maakt je dag anders, vrolijker. Als kerk willen we zo’n plek zijn. Plek van ontmoeting waar we elkaar opbeuren.

Gezegend Pasen toegewenst!
Wiebe Feddema| wiebefeddema@hotmail.com | 0511 227108